Budgetmeter

Heb je gedurende een bepaalde periode achterstallige facturen voor aardgas en/of elektriciteit ? Dan is het mogelijk dat jouw commerciële leverancier jouw energiecontract verbreekt. 

Vind je geen andere commerciële leverancier, dan word je als het ware gedropt bij Fluvius. Fluvius treedt in deze gevallen op als sociale noodleverancier.

De sociale noodleverancier activeert vervolgens de Prepaid-functie op jouw digitaal meter. Vanaf nu moet je vooraf betalen voor jouw elektriciteit en gas. Deze betaling kan online of fysiek via een oplaadpunt.

Meer informatie over Prepaid Fluvius

Oplaadpunten

In het Sociaal Huis is een oplaadpunt aanwezig. Tijdens de openingsuren van het Sociaal Huis kan een medewerker van de sociale dienst jou helpen bij het opladen van jouw elektriciteit en gas.

Je kan ook opladen via andere oplaadpunten. Een overzicht van die laadpunten vind je hier.

Voorkom schorsing van elektriciteit en/of gas

Heb je betalingsproblemen voor het opladen van elektriciteit en gas ?

Is jouw noodkrediet opgebruikt ?

De sociale dienst kan bemiddelen bij Fluvius om schorsing van uw Elektriciteit en / of Gas te voorkomen. Vooraleer Fluvius overgaat tot een schorsing wordt advies gevraagd aan de Lokale Adviescommissie (LAC).

Naar top